정기주주총회 소집통지서 (29 Mar 2019)

주주님의 건승과 댁내의 평안을 충심으로 기원합니다.

당사는 상법 제365조 및 정관 제25조 규정에 의거, 아래와 같이 제 18기 정기주주총회를 개최하오니 참석하여 주시기 바랍니다.

 

  1. 일 시 : 2019년 3월 29일(금) 오후 4시
  2. 장 소 : 인천 서구 정서진로 410
    ㈜시뮬레이션테크 중회의실 (B-22호)
  3. 회의 안건

(1) 제1호 의안: 이사 선임의 건

(2) 제2호 의안: 감사 선임의 건

(3) 제3호 의안: 대차대조표, 손익계산서 승인의 건

 

주식회사 시뮬레이션테크 (직인생략)

첨부: 위임장

임시주주총회 소집통지 – 2019.3.27

임시주주총회 소집통지

주주 여러분의 건승과 일익 번창하심을 기원합니다.

 

상법 제365조 및 당사 정관 제25조에 의거하여 다음과 같이 임시주주총회를 개최하오니 참석하여 주시기 바랍니다.

 

– 다 음 –

 

  1. 일시 : 2019년 03월 27일 수요일 오전 10시
  2. 장소 : 본점 회의실
  3. 회의 목적사항

(1) 제1호 의안 : 자본감소의 건

– 2019. 03. 9.자 회생채권 출자전환한 주주들에 대한 감자

  1. 실질주주의 의결권 행사에 관한 사항

금번 당사의 주주총회에서는 주주총회 참석장에서 의결권을 직접 행사하시거나, 위임장에 의거 의결권을 간접 행사하실 수 있습니다.

  1. 주주총회 참석시 준비물

– 직접 행사 : 신분증

– 대리 행사 : 위임장, 대리인의 신분증

 

  1. 03. 12.

주식회사 시뮬레이션테크

(직인생략)

첨부: 위임장

제3자배정 신주발행 공고

2019. 02. 19. 주식회사 시뮬레이션테크는 신주발행에 있어서 정관에 정한 바에 따라 회생담보권 및 회생채권을 출자전환하기 위하여 회생채권자인 제3자에게 아래와 같이 신주104,107주를 배정하기로 이사회에서 결의하였으므로 상법 제418조 제4항에 따라 공고합니다.

 

아 래

 

1. 신주식의 종류와 수 : 보통주식 104,107주

1. 1주의 액면가액 : 금5,000원

2. 신주식의 발행가액 : 금5,000원

3. 납 입 기 일 : 2019. 03. 08.

4. 납입을 받을 은행 기타 금융기관과 그 장소 : 주식회사 국민 은행 영등포중기타운 지점

5. 신주식의 인수방법 :

‘정관에 의한 제3자 배정방식’으로, 상법 제416조, 동법 제418조 및 정관 제10조 제2항 제10호에 의하여, 회사의 경영정상화의 일환으로 회생담보권 및 회생채권을 출자전환하기 위하여 기존주주의 신주인수권을 배제하고 회생채권자인 아래의 제3자에게 신주식 전부를 인수케 한다.

  • 한국산업기술평가관리원 (114671-0037170)

보통주식 5,997주

대구광역시 동구 첨단로8길 32(신서동)

  • 주식회사 경양엔지니어링 (180111-0579871)

보통주식 2,910주

부산광역시 남구 신선로 217-10(감만동)

  • 주식회사 보령조선(구,에스에이치조선 주식회사,164511-0010116)

보통주식 95,200주

충청남도 보령시 주교면 대천방조제로 940

 

2019년 02월 19일

주식회사 시뮬레이션테크

대표이사 임 연 선

제3자배정 유상증자 신주발행 공고

정관 제10조 2항 8에 의한 제3자배정방식의 신주발행을 아래와 같이 발행하여 자본금을 증가함에 있어 상법 제418조 제4항에 따라 공고합니다.

 

<신주발행사항>

 

  1. 신주의 발행방법: 정관 제 10조 2항 8에 의한 제3자배정
  2. 인수할 신주식의 종류와 수 및 인수총액: 보통주 260,000주 (금1,300,000,000원)
  1. 신주의 발행가액: 5,000원/주
  2. 납입기일: 2018년 12월 18일
  3. 신주식의 액면금액: 5,000원
  4. 신주의 인수방법: 현금납입
  5. 실권주 처리: 실권주가 발생할 경우에는 별도의 추가배정을 하지 않음
  6. 기타 신주발행에 대한 부수적인 사항은 대표이사에게 위임함.

 

2018년 12월 03일

 

주식회사 시뮬레이션테크 대표이사 임 연 선

인천광역시 서구 정서진로 410 환경산업연구단지 A동 103호

제17기 정기주주총회 소집 안내 공고 (30 Mar 2017)

정기주주총회 소집통지서

 

 

주주님의 건승과 댁내의 평안을 충심으로 기원합니다.

 

당사는 상법 제365조 및 정관 제25조 규정에 의거, 아래와 같이 제 17기 정기주주총회를 개최하오니 참석하여 주시기 바랍니다.

 

  1. 일시: 2018년 3월 30일(금) 오전 10시
  2. 장소: 인천 서구 정서진로 410
    ㈜시뮬레이션테크 중회의실 (B-21호)
  3. 회의 안건

(1) 제1호 의안: 제16기(2017.1.1 ~ 2017.12.31) 대차대조표, 손익계산서 승인의 건

 

※ 문의처: ㈜시뮬레이션테크 경영지원실

(Tel: 02-3281-0960)

 

 

 

 

주식회사 시뮬레이션테크

(직인생략)

 

안내서류 다운로드

Multi Inlet scrubber units, STI-TN-20170919-1

After some project experiences, Sox scrubber system from STI has been found to be effective in terms of installation space, weight, and power consumption. Our experience is to have one scrubber unit per each exhaust gas pipe; so called as “In-Line system with Single inlet”. This has been found to be useful when the installation takes place on existing ships as scrubber units can replace silencer units so that the amount of installation work and funnel casing modification work can be minimum.

 

The situation becomes a little different when comes to new building projects. Having a ‘large’ scrubber unit to accommodate exhaust gas flows from various diesel combustion units have some advantage over installing as many scrubber units as the number of diesel combustion units. Of course, there are some different considerations are to be made, like by-pass lines, isolation dampers, etc. This type of scrubbers are called as “In-Line system with Multi inlet”.

 

STI has modified its own scrubber design from “In-Line system with Single inlet” to “In-Line system with Multi inlet”. As a result, this is made as a new line of scrubber design together with the existing designs. As the scrubber units from STI are of “In-Line type” design, we call the new design as “Multi inlet system”.

 

Multi Inlet scrubber units are found to have some advantages of reducing the ‘overall volume’ of scrubber units installed onboard as the design is made by taking the operation modes into account. It, as a result, reduces overall installation weight as well as cost.

 

System sizing for multi inlet scrubber units are not very straight forward as there are many issues to be checked in advance. For example,

  1. Number of diesel combustion units to be connected to the scrubber unit.
  2. Operation modes (ex. Sea going, Port, Maneuvering, Cargo cooling, etc.) for the scrubber sizing and utility sizing
  3. Considerations for the bypass lines by regulatory requirements  and/or maintenance point of view. (For the case of the scrubber system design from STI, bypass pipes are not necessary as it can be switches between “dry operation” and “(wet) operation” without making any changes.)

 

STI is pleased to include some design cases to help customers to have some ideas about scrubber unit size, weight, and utilities as below.

 

In-line, Multi Inlet Scrubber Project Cases (19 September 2017), STI reserves the copyright.

 

 

This is a 3D rendering image of an In-line Multi Inlet Scrubber unit for Case 1.

 

Multi Inlet Scrubber – Case1

Please feel free to contact STI for additional information to deal with the condensates from scrubber system. scrubber@simulationtech.co.kr

 

19 September, STI

Technical Note; Corrosion resistance of Stainless steel 316L as a scrubber material, STI-TN-20170818-2

This is a STI Technical note on the Corrosion resistance of 316L Stainless steel as a scrubber material, STI TN Corrosion resistance of SUS316L 18Aug2017

In this technical note, we have shown the corrosion rate of SUS316L material in the presence of sulfuric acid as per the weight concentration in %. Expected annual corrosion of the scrubber body, when SUS316L is used, is ~0.03mpy, corresponding to 0.000762mm/year of corrosion speed.

 

The corrosion speed depends on the weight concentration of sulfuric acid during scrubber operation. STI has shown that it is in the range of ~10-4% of weight concentration of sulfuric acid, which is well below the concentration ranges where other types of stainless steel material like duplex, super duplex, etc.

 

As a summary, SUS316L is good enough to make marine SOx scrubber units considering the weight concentration of sulfuric acid (being very low) and the operation temperature of <100degC.